Door op 7 mei 2013

PvdA Coevorden wil behoud zwembad De Swaneburg

De PvdA Coevorden heeft vandaag in de raadsvergadering haar steun uitgesproken voor het collegevoorstel om zwembad De Swaneburg na een grondige renovatie open te houden. Onder voorwaarde van een stevige bezuiniging op de exploitatie kan het zwembad in de ogen van de fractie van de PvdA op een rendabele manier de toekomst tegemoet.

Onder het toeziend oog van een volle tribune met medewerkers en gebruikers van het zwembad werd het voorstel vandaag in Politieke Kamer 1 behandeld. Omdat ook de VVD en het PAC het voorstel van het college volgden, heeft het voorstel een meerderheid en lijkt de besluitvorming in de raadsvergadering van 21 mei aanstaande een formaliteit.

Collegepartij CDA en oppositiepartij Gemeentebelangen wilden het voorstel desalniettemin nader bespreken in de plenaire zitting van de raad. In de vergadering van 21 mei zal vervolgens over het besluit worden gestemd, waarna de renovatie een aanvang kan nemen.

De PvdA is verheugd dat het er naar uitziet dat het zwembad open zal blijven.

Jan Vinckers gaf hierover vorige week al tekst en uitleg aan RTV Drenthe. Deze uitzending is te beluisteren via de volgende link: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/ook-pvda-wil-swaneburg-weer-open