Een maatwerkfonds voor inwoners!

Door Joop Slomp op 20 december 2022

Ik zit financieel in de knel, waar kan ik mij melden?

U belt naar de gemeente Coevorden, via nummer 14 0524 en zegt dat u gebruik wilt maken van het maatwerkfonds. U word dan met de juiste persoon in contact gebracht. Bij drukte kan het zijn dat u teruggebeld wordt. Er zijn ook andere contactmogelijkheden zoals via email of whatsapp. Deze staan allemaal op de website: Maatwerkfonds | Gemeente Coevorden

Wanneer heb ik recht op hulp van de gemeente?

Elk zelfstandig huishouden in de gemeente Coevorden kan een aanvraag doen, ongeacht uw inkomen. We kijken naar uw persoonlijke situatie zoals het inkomen, vaste kosten en het energiecontract. Ook kijken we naar wat u zelf kunt doen om te besparen. Op basis daarvan maken we een budgetplan. Voor een aantal zaken zoals een telefoonabonnement en televisiediensten wordt met een standaardnormbedrag gerekend en er mag een kleine buffer aan spaargeld worden aangehouden.

Heeft de hulp van de gemeente gevolgen voor mijn uitkering of toeslagen?

We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, maar met name voor toeslagen kan dat het geval zijn. De medewerker kijkt samen met u wat in uw geval de beste oplossing is. Er kan een bijdrage van de gemeente in de vorm van een gift gegeven worden en een bijdrage in de vorm van een lening. Een lening heeft geen invloed op de hoogte van toeslagen.

Tot welke periode kan de gemeente mij hulp geven?

Het fonds is op dit moment voor de maanden, december tot en met maart beschikbaar. Begin volgend jaar kijken we wat verder nodig en mogelijk is.

De beleidsregels van het maatwerkfonds zijn hier te lezen: Beleidsregels maatwerkfonds

Joop Slomp

Ik ben Joop Slomp en woon samen met Wilma in de wijk Lootuinen in Coevorden. We hebben vier kinderen waarvan erop dit moment nog drie thuis wonen. Ik heb mijn hele werkzame leven met ontzettend veel plezier en voldoening in de zorg gewerkt. In diverse functies, soms uitvoerend en soms leidinggevend. Bij het werk in

Meer over Joop Slomp